Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

Καινούργιο κουίζι!

Μιά και δε βρήκαμαν ακόμα το παλιό
(ο Λάρης επιμένει στην Παπύρω)
ας δούμε το καινούριο κουίζι:
Ποιός είναι ο φαντάρος της φωτογραφίας;

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

Η "εκδοχή" του Κωστάκη

Η ''εκδοχή" μου δεν έχει ούτε χαλασμός στο νοικοκύρη, ούτε χαλασμός ΤΟΥ νοικοκύρη.
Λιέει ακριβώς, περίπου τα εξής:
Οι κλέφτες παραφύλαγαν ανεβασμένοι σι "γκόρδες" (ούτε σε τσιατιά ούτε σε φεγγίτες και άλλες αηδίες, αλλά σι "γκόρδες")και περίμεναν να τελειώσουν το φαί- ζεστό ψωμί και τυρί-οι νοικοκυραίοι.Αλλά έφεξε κι αυτοί ακόμα τρώγανε, για ταύτο οι κλέφτες φύγανε.Υπήρχε και συμπέρασμα(ηθικό δίδαγμα):
Το ψωμοτύρι διώχνει τσι κλέφτες!
Αυτά...
Υ.Γ. Αααα...τώρα ακούω στο ράδιο ότι ο αστυνόμος ΜΠΕΚΑΣ συνέλαβε τους κλέφτες και ομολόγησαν ότι φύγανε όχι γιατίς βαρέθηκαν αλλά γιατί κατάλαβαν ότι ήτανε φτωχοί οι νοικοκυραίοι...Τελικά βλακείες μούλεγε η θείτσα Γκέλλω, θεός σχωρέστην.. 
                                 (Αρχείο Βασίλη Τσιρογιάννη)

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΦΟΡΤΩΜΑ

Μια φορά κι έναν καιρό, ήτανε μια νύφη φρέσκια, "τση Δευτέρας" που λέμε. Μικροπαντρεμένη, δεν ήξερε ούτε από νοικοκυργιό ούτε τίποτα!
Την πήρε η μαύρη η πεθερά της πού 'τανε καλή όχι σαν κάτι σιούστραβα, να πάνε στο λόγγο για ξύλα.
-Μη σκιάζεσαι τη δουλειά νυφούλα μου, τσ' είπε, δεν είναι τίποτες! Για έτσι, στον κώλο θα κάθεσαι, στον τόπο, και θα μαζεύτεις τα ξύλα. Θα τα κλαρίζεις με το κασάρι και θα κάνεις το ζάλωμα κομματιώρα!
Έτσι είπε η βάβω, κι έκατσε στο ρουμάνι κι έκαμε μια θερία θυμωνιά για να δείξει τση νύφης πόσο άξια ήταν. Έριξε την τριχιά και τα φόρτωσε στον πλάτη.
Πήραν το δρόμο για το σπίτι, η πεθερά μπροστά ζαλωμένη, κι η νύφη από πίσω.
Έλα όμως που τα ξύλα ήταν πολλά κι η πεθερά μεγάλη! Άρχισε να ζορίζεται…
Στην πρώτη στροφή, τσ' έφυγε μιά πορδή κι ύστερ' από λίγο κι άλλη μιά.
 Μόλις φτάκανε στο πιάδι, από τη λαχτάρα της να ξεζαλωθεί για να πιεί έναν κόμπο νερό, τσ' έφυγαν καμπόσες μαζωμένες!
Η καψονύφη από πίσω τσι ρούφαγε όλες!
-Ούι, μωρη μάνα! τσ' είπε με τσι μύτες ρουφημένες.
-Με στο λόγγο ξύλα κάνεις, μα στο δρόμο όλο κλάνεις!


Αυτό το λέμε γι αυτουνούς που λένε πολλά "θα", αλλά στον πάτο, όταν έρθει η ώρα να την κάνουν τη δουλειά δεν τα καταφέρνουν!

Κουίζι 2

Αυτός που κάεται και τρώει είναι γνωστός
αλλά να μου πείτε πού!
(Φαίνεται τσίκα τοίχος)

Κι όμως, έτσι ήταν τ' αλώνι "τση εκσσιάς" στην παλιά Σαγιάδα
στις αρχές της δεκαετίας του ΄80
(μόλις είχα γυρίσει από φαντάρος).
Μετά αρχίσαμαν τις προσπάθειες για να το ξαναφτιάξουμε!

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΨΩΜΟΤΥΡΙ

"Ψωμοτύρι ψωμοτύρι, χαλασμός στο νοικοκύρη." 
Κάποτε, κάποιοι κλέφτες παραμόνευαν σ' ένα σπίτι, για να κοιμηθούν οι νοικοκυραίοι και να μπουν να το κλέψουν. Ανέβασαν τον πιο μικρό στο τσιατί, κι αυτός κρυφοτήραε από τη φεγγίτα στο πλέργιο.
 -Τι κάνουν ωρέ; τον ρώτησε σιγά ο καπετάνιος από κάτω.
 -Τρώνε, του πολοήθηκε. 
-Τι τρώνε; 
-Ψωμοτύρι.
 -Ού! ψωμοτύρι ψωμοτύρι, χαλασμός στο νοικοκύρη είπ' αυτός και σκώθηκαν να φύγουν. Κατάλαβαν ότι ήταν φτωχοί οι νοικοκυραίοι κι ας έμεναν σε καλό σπίτι. 

Α.Π.

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014

κουίζι

Ποιός ειν΄τούτος μω;

Πρέπει νάναι το φλαμούρι του Μπούρμπουλα.
Πίσω διακρίνονται τα Τσογκαίικα.
Αν δεν κάνω λάθος το σπίτι αριστερά
έχει τσιατί!
Εμείς ψάχνουμε αυτόν.

(Αν αυτό βοηθάει, έτσι ήταν ο Μιχαλη Σταμάτης -Παπύρω-
στα νιάτα του)

Κι έτσι ήταν ο Γόλης.



(Περιττό να σας πω ότι σας ετοιμάζω
μιά ΜΕΓΑΛΗ φωτογραφική έκπληξη
για την παλιά Σαγιάδα!!!)

Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2014

Η Γραμματική του Τσίλη Ρεντζέλου


ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΗΣ
Εν Σαϊάδι τη 4 Ιανουαρίου 1900
Βασίλειος Η. Ρεντζέλος

(Αρχείο: Παναγιώτης Μπέσιος).

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

Σκάλα Σαγιάδας

Πριν από αρκετά χρόνια, έπεσε στα χέρια μου
ένα παλιό λεύκωμα με φωτογραφίες.
Τόσο παλιό, που στην παραπάνω φωτογραφία
διακρίνεται ο Τούρκος εμίνης (τελώνης) της Σαγιάδας

να ελέγχει τα χαρτιά των ξένων ταξιδιωτών
που μόλις είχαν αποβιβαστεί από την Κέρκυρα
(μετά από ένα μακρύ ταξίδι στην Αδριατική)
στη Σκάλα της Σαγιάδας (Σκάλωμα).
Ήταν δύσκολο να διακρίνω την τοποθεσία
αλλά όταν επεξεργάστηκα ηλεκτρονικά την παλιά
φωτογραφία, στο βάθος δεξιά πρόβαλε
η κορυφή του Στροβιλιού!


Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

Με τον Κίτσιο στην παλιά Σαγιάδα

Σήμερα το πρωί, ανέβηκα με τον Κίτσιο Τσαμαδό
(Κίτσιο Γκάγκο) στην παλιά Σαγιάδα
για να μου δείξει, σαν παλιός δραγάτης που είναι
τα μονοπάτια.
Είπαμαν πολλά και τα κατέγραψα με μια μικρή κάμερα.
Μόλις τα σινιάρω, θα τ' ανεβάσω για να 
τα δούμε όλοι...

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

Σκάλωμα 1973

Ένα ονειρικό Σκάλωμα, που χάθηκε για πάντα...
(Φωτογραφία Β. Φαρμάκη)

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

Αλησμόνητο Σκάλωμα...

Όπου νάναι θα βγει ο μπαρμπα-Γιάννης με το δίσκο...

1973. Φωτογραφία Β. Φαρμάκη

Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

Πρωινό στην παλιά Σαγιάδα...



Μια ωραία πρωτοβουλία!

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

Ωραίο το πανηγύρι τση ΑγιοΠαρασκευής και περάσαμαν όλοι υπέροχα (εκτός από μερικούς που βαρέθηκαν νάρθουν και γκρίνιαζαν μετά ότι είχε πολλούς...ξένους!) Το ζήτημα τώρα είναι να μην αφήκουμε το χώρο πάλι στην τύχη του. Ας συνεχιστούν οι εργασίες. Από λίγα ευρά να βάλουμε ο καθένας, φτάνει. Να σιάσουμε τη βρύση, κι άλλα πέτρινα παγκάκια και να βελτιώσουμε το χώρο στάθμευσης...Ήδη υπάρχει μια προσφορά για την κατασκευή φούρνου στο χώρο. Θα πάει το ψητό κατσικάκι σύννεφο! Είναι όμως κρίμα "οι ξένοι" να βάζουν λεφτά κι εμείς να τσου κοιτάμε από μακριγιά! Άειστε καρδούλες...

Τρίτη 22 Ιουλίου 2014

Μπολσεβίκοι στην παλιά Σαγιάδα!

Ο Πρόεδρος Νικόλα-Σκέντος δήλωσε ότι δεν υπάρχουν, αλλά έλα που στις εκλογές ψήφισαν υπέρ τα είκοσι πρόσωπα τον κ. Τσάντην το Μπολσεβίκο! (Ποιός ήταν αυτός ο σύντροφος Τσάντης;
Βρίσκω έναν Μιχαήλ Τσάντη, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του Κ.Κ.Ε.)

Εφημερίδα "ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ", αρ. 117, 22-3-1933 Σ. 3.

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Εργασίες στην παλιά Σαγιάδα.

Άρχισαν οι εργασίες στην παλιά Σαγιάδα! Ο Νεζίρης στο πόστο του, πρωί πρωί σήμερα, σιάζει τσου τοίχους τση βρύσης.
Όσοι μπορείτε να προσφέρετε ένα μεροκάματο (25 ευρά) δεκτόν. 
Είναι κρίμα να παρατήσουμε την παλιά Σαγιάδα και το πανηγύρι τση Αγιο-Παρασκευής!
Τώρα που οι Μαμελούκοι (που να τσου βγει κακό σπυρί στο γκώλο!!!) μας έκλεψαν όλα τα καλώδια, εμείς θα βάλουμε τα δυνατά μας για να τα ξανασιάσουμε όλα και καλύτερα από πρίν!
ΒΟΗΘΑΤΕ!!!!!!!!!!!!!!

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Δραστηριότητα κουνουπιών!!!

Η πρόγνωση για σήμερα κι αύριο:
Σιγουρευτήκαμαν!