Δευτέρα 14 Μαΐου 2012

(Αρχείο Στέφανου Νάτση)

Επισκευή κινητήρα σε τζίπ με σύγχρονα μέσα ανύψωσης [καδρόνι] και 2 ανυψωτικούς μηχανισμούς [πλατες του Στεφανου και του άγνωστου τεχνίτη απο την Καλαμάτα...].
Αλέκος Μπακολιας [εργοδοτης]....Στέφανος Νάτσης ....μάστορας -αγνωστος Καλαματιανός
Στο Ασπροκκλήσι- στην αποθηκη της Ενωσης-την εποχή των Μπακολιάδων...
Λάζαρος Αντωνάδος
Άντε, για να βρει δουλειά ο Λάρης. Παραξεκουράστηκε!
(Αρχείο Στέφανου Νάτση)

Το Λάρη περιμέναμαν, η Μαρίνα εμφανίστηκε :)


Στη φωτογραφία είναι το σόι τ'Αντώνη από αριστερά προς τα δεξιά:Μπάμπω Λίκα(του Μπέσου),Θείο Μήτσης(Αντωνίου),Θειτσ'Αγγελική(του Τρουμπάτα),Μπάμπω Τσίνα(του Αναστασιάδη-Τσάτση),Σωκράταινα(η βάβω μου),Σωκράτης Αντωνίου(ο πάππος μου),Θείτσα Βήτω(του Μπόκαλη).Τα παιδιά από αριστερά προς τα δεξιά:Ηλίας Αντωνίου,Γιάννης Τρουμπάτας,Χρυσάνθη Τρουμπάτα,το αγόρι πίσω της Βασίλης Τρουμπάτας,Φρειδερίκη Μπαλανίκα(η μαμά μου)και το μωρό Παύλος Μπόκαλης(Μπόμπεκ).
Η φωτογραφία τραβήχτηκε από τον θείο μου τον Στέφανο όταν γύρισε από την Κορέα.
Πολλά χαιρετίσματα,Χρόνια Πολλά.
Μαρίνα Μπαλανίκα.

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Απόγευμα...

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

Ουράνιο τόξο

Μέσα στο χωριό!


Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Γιατρός στην παλιά Σαγιάδα

Εφημερίδα ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ Τετάρτη 17 Αυγούστου του 1932
Τότε τουλάχιστον είχανε γιατρό...
(Το αρχείο έστειλε ο Δημήτρης Αντωνίου του Ηλία)

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

Στο ίδιο σημείο...

Τι βλέπουμε στην έγχρωμη φωτογραφία που τράβηξα τις 29/01/2012 ,μπροστα απο το μαρκετ των Αφων Σιακου ? Ασφαλτινο δρόμο,αυτοκίνητα,κτιρια,δίκτυα ΔΕΗ,ηλεκτροφωτισμό,πέτρινη περίφραξη,δίκτυο οπτικών ινών,πεζοδρόμια ,''bakery'',''market'',....κλπ κλπ
To διώροφο σπιτάκι της ασπρόμαυρης φωτογραφίας είναι ακόμα στη θέση του [κόκκινα κεραμίδια -ασπρες γρίλλιες].........
Ο δρόμος για το Σμέρτο στη θέση του........
Ο ουρανός πάντα στη θέση του........
ΤΟΤΕ ή ΤΩΡΑ ?
καλημερα σε όλους....Λάζαρος

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

ποδήλατα

Τι βλέπουμε στην ασπρόμαυρη φωτογραφία ?

Απο αριστερά προς τα δεξιά :
Ενα ταπεινό σπιτάκι : του Γιαννη Σιάκου
Μια υποτυπώδη περίφραξη με ζαβά ξύλινα παλούκια !
Τον Λάζο Μπέσιο με ποδήλατο Bismarck ή Goricke ,χωρίς μπροστινά φρένα,χωρίς φανάρι....
Ενα ταπεινό σπιτάκι: του Μηλιώνη
Τον Σπύρο Διαμάντη με γυαλιά και ποδήλατο Bismarck ή Goricke κομπλέ [φρένα,φανάρι]και επιπλέον τρόμπα ,κατω απο τη σέλλα,κάθετα[χωματόδρομος- χωρις βενζιναδικα για να φουσκώσει κάποιος τα λάστιχα !!]
Ενα διώροφο σπίτι [ΝΑΙ, υπάρχει ακόμα],του Βασίλη Ζώη......
Τον Λάκη Τρουμπάτα με ποδήλατο Bismarck ή Goricke πλήρες[έχει και ορθοστάτη στην πίσω ρόδα]
ΧΩΜΑΤΟΔΡΟΜΟΣ......
ΟΙ ΑΝΗΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΜΕΡΤΟ ,τέρμα πάνω δεξιά.....
Ειναι το ΑΣΠΡΟΚΚΛΗΣΙ του '50--'60 μπροστά απο το super market των Αφων ΣΙΑΚΟΥ
Λάζαρος Αντωνάδος -Λάρης-

Βολτίτσα...


Είναι η μέρα ηλιόλουστη, μετά το μεσημέρι (δες τις σκιές)......είναι πρίν το 1960 (δεν υπάρχει δίκτυο ΔΕΗ ,ούτε άσφαλτος) ......είναι απέναντι απο το φαρμακείο τραβηγμένη η φωτογραφία......είναι η Σαγιάδα μας που λατρεύω ......ειναι οι
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΚΕΝΤΟΣ [ΤΣΙΟΤΣΙΟΜΟΣ] ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ [ΜΟΡΤΗΣ,ΤΣΥΛΑΒΑΒΩ ] ΛΑΚΗΣ ΤΡΟΥΜΠΑΤΑΣ ΛΑΖΑΡΟΣ ΜΠΕΣΙΟΣ
καλημερα σε όλους....Λάζαρος Αντωνάδος -Λάρης- 

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

εκλογές!

Πρέπει να είναι στις αρχές του '80
όταν έγιναν εκλογές (Ιούνης;)
κι είχαμε φτιάξει ένα τεράστιο
κόκκινο βέλος στον ανήφορο προς το σκολειό
που ήταν το εκλογικό κέντρο.
Το σύνθημα έγραφε:
ΜΠΡΟΣΤΑ! (κι εννούσε το ΚΚΕ)
Όχι πίσω (με μπλέ γράμματα κι εννοούσε τη ΝΔ)
ούτε σημειωτόν (κι εννοούσε το ΠΑΣΟΚ)
Αν ξέραμε τι θα έκανε το ΠΑΣΟΚ στη συνέχεια
θα αλλάζαμε αρκετά τη σειρά....

Στη φωτογραφία ο γράφων (μεροκαματιάρης μπογιατζής)
με γυρισμένη την πλάτη, ο Λώλος του Πολίτη κάτι μου λέει
κι ο Μπαρμπαφώτης σκυφτός μπογιατίζει.
Ο Παρης με τον Παύλο του Μάντου
(που μου έφερε την φωτογραφία)
είναι τα κούτσικα...

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011


Φεγγαρο...βασίλεμα στο Σκάλωμα...

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

Στα σκαλιά της πλατείας


έλα Λάρη... (Λάρηηηηηηηηηηηη!)

Σε λίγους μήνες κλείνει χρόνο η φωτογραφία στην πλατεία χωρίς σχόλια ....και δεν είναι σωστο...

Αρχίζουμε απο αριστερά πρός τα δεξιά με πρώτο τον Σπυρο[Πουλιο]Μποροβίλη...τον δάσκαλο Φωλίδη[Μιχάλη Πασιάκο, πόσους φουσκους έφαγες ?]...τον τοτε αστυνόμο...τον Γιώργο Γιάτση ...τον παπα Γιώργη....τον τελώνη Παγκράτη...δυο αγνώστους...τον Γρηγόρη Σκέντο [Μποτίλιο]...τον τότε προεδρο Ηλία Αλεξίου...τον Χάρη του Τζουλα [πατέρα του Φλουρη]....τον ανθιπασ/στή Μπούκουρα....αγνωστος...τον Πίπη του παπα [Αλεξίου] ...τον Κώτσιο Σταμάτη [γκαζούκα]...τον Γιάννη Γκόγκο...τον Πούλιο Μαγκούρα...αγνωστος...τον Νάσιο Παππά....τον Θωμά του Καλέση...τον Βασίλη[Τσίλη]Δημητρίου[Κολοβη]....τον Μήτση Τζάο...αγνωστος ...τον Γρηγόρη Πασιάκο [Στέλιος]...τον Τσίλη Κόρο[πατερα του Ρασούλη]....και τέλος τον Γιάννη Παπαδημήτρη [πατέρα του Τσιτσίκου] Στο πεζούλι καθιστοι οι Σπύρος Κόρος [Φιογκος] καιΣπύρος Σκέντος [Ρούκουνας]
καλο βράδυ σε όλους, Λάζαρος Αντωνάδος-Λάρης



Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Γάμος


Ο γάμος τση Λίκας του Πασιάκου στην αυλή του Πασιακαίικου.
Στο βάθος το σπίτι τ' Αντώνη.

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Το κόκκινο ραϊδό.


Το κόκκινο ραϊδό (ή ραδό) ένας θρυλικός γκρεμός πάνω
απ' την παλιά Σαγιάδα,
ήταν το ρολόι των Σαγιαδινών.
Όταν δούλευε η εργατιά κάτω στον κάμπο
(ήλιο μ' ήλιο!)
για να σκολάσουν έπρεπε τα ήσκια
να φτάκουν στο κόκκινο ραϊδό!


Σαγιάδα


Μια πανοραμική εικόνα της περιοχής της Σαγιάδας
βγαλμένη από τις κορφές του βουνού .

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Το τραχτέρι του Λιαλέξη! (Με τη (μ)πλατιφόρμα!)

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΜΟΥΡΘΕ ΑΠΟΨΕ ΚΑΙ ΤΟΨΑΞΑ ΛΙΓΟ.......ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΑΚΗΣ ΚΟΛΙΟΓΙΑΝΝΗΣ [ΗΤΑΝ ΕΜΙΣΘΟΣ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΛΕΞΙΟΥ-ΚΟΡΟΣ].....ΔΙΠΛΑ ΤΟΥ Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΟΥ ΞΑΔΕΡΦΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ[ΓΙΩΡΓΟΑΛΕΞΗΣ]......ΕΚΕΙ ,ΜΕΤΑ ΤΟ 1965 ,ΚΑΠΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΜΠΟ ΣΑΓΙΑΔΑΣ.... ΤΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΕΙΝΑΙ ΤΟ MC CORMICK INTERNATIONAL B-450 [ΟΙ ΣΑΓΙΑΔΙΝΟΙ ΤΟ ΛΕΓΑΝ ιντερναΣιονα'λ -ο τονος στη ληγουσα και το σ παχυ ]........Α! ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΘΥΜΗΘΗΚΑ :ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΠΟΥ ΡΕΝΤΖΕΛΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝΑ MASSEY FERGYSSON ΤΟΛΕΓΑΝ ....μασκαρα'....... καλο ξημερωμα σε ολους Λαζαρος Αντωναδος -Λαρης-
ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ,ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ.....
ΤΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΤΟΥ ΡΕΝΤΖΕΛΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝΑ Massey Harris του 1954 (να γιατι τολεγαν...μασκαρά ) Λ.Α.

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Τσιπούρα!



Ο Πέτρος ο Τασικώστας (Τούρκος)
κρατάει μια μεγαλοτσιπούρα
3,157 κιλά!
Άγρια, όχι κλουβίσια!