Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

ποδήλατα

Τι βλέπουμε στην ασπρόμαυρη φωτογραφία ?

Απο αριστερά προς τα δεξιά :
Ενα ταπεινό σπιτάκι : του Γιαννη Σιάκου
Μια υποτυπώδη περίφραξη με ζαβά ξύλινα παλούκια !
Τον Λάζο Μπέσιο με ποδήλατο Bismarck ή Goricke ,χωρίς μπροστινά φρένα,χωρίς φανάρι....
Ενα ταπεινό σπιτάκι: του Μηλιώνη
Τον Σπύρο Διαμάντη με γυαλιά και ποδήλατο Bismarck ή Goricke κομπλέ [φρένα,φανάρι]και επιπλέον τρόμπα ,κατω απο τη σέλλα,κάθετα[χωματόδρομος- χωρις βενζιναδικα για να φουσκώσει κάποιος τα λάστιχα !!]
Ενα διώροφο σπίτι [ΝΑΙ, υπάρχει ακόμα],του Βασίλη Ζώη......
Τον Λάκη Τρουμπάτα με ποδήλατο Bismarck ή Goricke πλήρες[έχει και ορθοστάτη στην πίσω ρόδα]
ΧΩΜΑΤΟΔΡΟΜΟΣ......
ΟΙ ΑΝΗΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΜΕΡΤΟ ,τέρμα πάνω δεξιά.....
Ειναι το ΑΣΠΡΟΚΚΛΗΣΙ του '50--'60 μπροστά απο το super market των Αφων ΣΙΑΚΟΥ
Λάζαρος Αντωνάδος -Λάρης-

Βολτίτσα...


Είναι η μέρα ηλιόλουστη, μετά το μεσημέρι (δες τις σκιές)......είναι πρίν το 1960 (δεν υπάρχει δίκτυο ΔΕΗ ,ούτε άσφαλτος) ......είναι απέναντι απο το φαρμακείο τραβηγμένη η φωτογραφία......είναι η Σαγιάδα μας που λατρεύω ......ειναι οι
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΚΕΝΤΟΣ [ΤΣΙΟΤΣΙΟΜΟΣ] ΣΠΥΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ [ΜΟΡΤΗΣ,ΤΣΥΛΑΒΑΒΩ ] ΛΑΚΗΣ ΤΡΟΥΜΠΑΤΑΣ ΛΑΖΑΡΟΣ ΜΠΕΣΙΟΣ
καλημερα σε όλους....Λάζαρος Αντωνάδος -Λάρης- 

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

εκλογές!

Πρέπει να είναι στις αρχές του '80
όταν έγιναν εκλογές (Ιούνης;)
κι είχαμε φτιάξει ένα τεράστιο
κόκκινο βέλος στον ανήφορο προς το σκολειό
που ήταν το εκλογικό κέντρο.
Το σύνθημα έγραφε:
ΜΠΡΟΣΤΑ! (κι εννούσε το ΚΚΕ)
Όχι πίσω (με μπλέ γράμματα κι εννοούσε τη ΝΔ)
ούτε σημειωτόν (κι εννοούσε το ΠΑΣΟΚ)
Αν ξέραμε τι θα έκανε το ΠΑΣΟΚ στη συνέχεια
θα αλλάζαμε αρκετά τη σειρά....

Στη φωτογραφία ο γράφων (μεροκαματιάρης μπογιατζής)
με γυρισμένη την πλάτη, ο Λώλος του Πολίτη κάτι μου λέει
κι ο Μπαρμπαφώτης σκυφτός μπογιατίζει.
Ο Παρης με τον Παύλο του Μάντου
(που μου έφερε την φωτογραφία)
είναι τα κούτσικα...

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011


Φεγγαρο...βασίλεμα στο Σκάλωμα...

Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

Στα σκαλιά της πλατείας


έλα Λάρη... (Λάρηηηηηηηηηηηη!)

Σε λίγους μήνες κλείνει χρόνο η φωτογραφία στην πλατεία χωρίς σχόλια ....και δεν είναι σωστο...

Αρχίζουμε απο αριστερά πρός τα δεξιά με πρώτο τον Σπυρο[Πουλιο]Μποροβίλη...τον δάσκαλο Φωλίδη[Μιχάλη Πασιάκο, πόσους φουσκους έφαγες ?]...τον τοτε αστυνόμο...τον Γιώργο Γιάτση ...τον παπα Γιώργη....τον τελώνη Παγκράτη...δυο αγνώστους...τον Γρηγόρη Σκέντο [Μποτίλιο]...τον τότε προεδρο Ηλία Αλεξίου...τον Χάρη του Τζουλα [πατέρα του Φλουρη]....τον ανθιπασ/στή Μπούκουρα....αγνωστος...τον Πίπη του παπα [Αλεξίου] ...τον Κώτσιο Σταμάτη [γκαζούκα]...τον Γιάννη Γκόγκο...τον Πούλιο Μαγκούρα...αγνωστος...τον Νάσιο Παππά....τον Θωμά του Καλέση...τον Βασίλη[Τσίλη]Δημητρίου[Κολοβη]....τον Μήτση Τζάο...αγνωστος ...τον Γρηγόρη Πασιάκο [Στέλιος]...τον Τσίλη Κόρο[πατερα του Ρασούλη]....και τέλος τον Γιάννη Παπαδημήτρη [πατέρα του Τσιτσίκου] Στο πεζούλι καθιστοι οι Σπύρος Κόρος [Φιογκος] καιΣπύρος Σκέντος [Ρούκουνας]
καλο βράδυ σε όλους, Λάζαρος Αντωνάδος-Λάρης



Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Γάμος


Ο γάμος τση Λίκας του Πασιάκου στην αυλή του Πασιακαίικου.
Στο βάθος το σπίτι τ' Αντώνη.

Κυριακή 22 Μαΐου 2011

Το κόκκινο ραϊδό.


Το κόκκινο ραϊδό (ή ραδό) ένας θρυλικός γκρεμός πάνω
απ' την παλιά Σαγιάδα,
ήταν το ρολόι των Σαγιαδινών.
Όταν δούλευε η εργατιά κάτω στον κάμπο
(ήλιο μ' ήλιο!)
για να σκολάσουν έπρεπε τα ήσκια
να φτάκουν στο κόκκινο ραϊδό!


Σαγιάδα


Μια πανοραμική εικόνα της περιοχής της Σαγιάδας
βγαλμένη από τις κορφές του βουνού .

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010

Το τραχτέρι του Λιαλέξη! (Με τη (μ)πλατιφόρμα!)

ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΜΟΥΡΘΕ ΑΠΟΨΕ ΚΑΙ ΤΟΨΑΞΑ ΛΙΓΟ.......ΟΔΗΓΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΑΚΗΣ ΚΟΛΙΟΓΙΑΝΝΗΣ [ΗΤΑΝ ΕΜΙΣΘΟΣ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΛΕΞΙΟΥ-ΚΟΡΟΣ].....ΔΙΠΛΑ ΤΟΥ Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΟΥ ΞΑΔΕΡΦΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΙΟΥ[ΓΙΩΡΓΟΑΛΕΞΗΣ]......ΕΚΕΙ ,ΜΕΤΑ ΤΟ 1965 ,ΚΑΠΟΥ ΣΤΟΝ ΚΑΜΠΟ ΣΑΓΙΑΔΑΣ.... ΤΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΕΙΝΑΙ ΤΟ MC CORMICK INTERNATIONAL B-450 [ΟΙ ΣΑΓΙΑΔΙΝΟΙ ΤΟ ΛΕΓΑΝ ιντερναΣιονα'λ -ο τονος στη ληγουσα και το σ παχυ ]........Α! ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΘΥΜΗΘΗΚΑ :ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΠΟΥ ΡΕΝΤΖΕΛΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝΑ MASSEY FERGYSSON ΤΟΛΕΓΑΝ ....μασκαρα'....... καλο ξημερωμα σε ολους Λαζαρος Αντωναδος -Λαρης-
ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ,ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ.....
ΤΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΤΟΥ ΡΕΝΤΖΕΛΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝΑ Massey Harris του 1954 (να γιατι τολεγαν...μασκαρά ) Λ.Α.

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2010

Τσιπούρα!



Ο Πέτρος ο Τασικώστας (Τούρκος)
κρατάει μια μεγαλοτσιπούρα
3,157 κιλά!
Άγρια, όχι κλουβίσια!

Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2010

Άρχισαν τα όργανα!

Ξανά τα πετρέλαια στον ορίζοντα!
Πάλι οι...επενδυτές εμφανίστηκαν.
Μέσα στην αναμπουμπούλα της αλλαγής φρουράς
ζητάνε περιβαλλοντική άδεια!
Χτες έγινε δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Σαγιάδας
(το τελευταίο)
κι αντί να καταδικάσουν όλοι την ενέργεια
η αντιπολίτευση άρχισε να μιλάει για...θέσεις εργασίας!
Δεν γνωρίζουμε είπε ο Πέτρος ο Παππάς
αν θα υπάρξει ρύπανση!
Δεν είμαστε επιστήμονες!
Κι όταν του θύμησα ότι και τον Καλαμά επιστήμονες τον είχαν αναλάβει
και τα καναν όλα κυριολεκτικά ΣΚΑΤΑ
Ο Πανταζάκος έφυγε, κι ο Τσίκος με τον Παππά ψήφισαν λευκό!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

Ας κρατήσουν οι χοροί!

.

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Αλώνι

Παρέα στο αλώνι της παλιάς Σαγιάδας.

Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου 2010

Μπούκης!


ΕΚΕΙ ΣΤΑ 1959-1960 ΤΟΠΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΧΡΟΝΙΚΑ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ . 
Ο ΩΡΑΙΟΣ ΝΕΟΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΣΚΕΝΤΟ
 [ΤΟ ΣΥΜΠΑΘΕΣΤΑΤΟ ΜΠΟΥΚΗ]ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ 
ΝΑΤΣΗΣ[ΚΡΟΥΣΚΟΣ] ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 18 ΧΡΟΝΩΝ.
ΟΡΘΙΟΣ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΔΕΝΤΡΟ[ΒΡΙΚΑ]ΕΙΝΑΙ Ο 
ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΑΤΣΗΣ [ΒΑΣΙΟΣ Η ΜΠΑΛΙΤΣΙΟΣ].
ΤΟ ΟΛΙΓΟΜΕΛΕΣ ΛΑΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΠΑΙΖΕΙ
ΚΑΙ Ο ΜΠΟΥΚΗΣ ΧΟΡΕΥΕΙ !! ΕΧΟΥΝ ΤΡΑΒΗΞΕΙ ΤΑ ΟΥΖΑΚΙΑ ΤΟΥΣ
 ΟΠΩΣ ΜΟΥ ΕΙΠΕ Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΑ, 
ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ .ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΕΙΝΑΙ
ΣΤΟ ΣΚΑΛΩΜΑ ,ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΒΕΡΝΑ
 ΠΟΥ ΜΠΑΡΜΠΑ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΤΟΥ ΝΤΙΝΟΥ.......
Λαζαρος Αντωναδος ,καληνυχτα σε ολους....

Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Φρειδερίκη

.

Φρειδερίκη

Όρκος στη βασίλισσα Φρείκη φρίκη.